ŠKOTSKA KREĆE U RAT PROTIV ALKOHOLA Prvi koraci u borbi načinjeni
Anketa koju je sproveo YouGov pokazala je da je od preko 1000 ispitanika (68%) podržalo zabranu, a 71% je reklo da bi te reklame bile dozvoljene u bioskopima samo prije filmova sa oznakom za publiku iznad 18 godina starosti.
Izvršna direktorica Alcohol Focus grupe u Škotskoj, Alison Douglas, rekla je da uprkos sve većim dokazima da je izloženost marketingu alkohola uzrok nastanka opijanja, trenutni sustav samoregulacije ne štiti mlade ljude.
Dr Nathan Critchlow sa Instituta za društveni marketing i zdravlje na Univerzitetu Stirling rekao je da bi ograničenja reklamiranja alkohola mogla imati isti učinak kao i u slučaju duvana. Iako duvan i alkohol nisu identični proizvodi, uticaj različitih ograničenja vlade Velike Britanije na marketing duvana očigledno je vidljiv na stopu pušenja mladih, pa je logično da ograničenja na marketing alkohola mogu biti jednako učinkovita.
Prošlog mjeseca, statistika koju je objavila Nacionalna evidencija Škotske (NRS) pokazala je da je smrtnost od alkohola porasla sa 1.020 u 2019. na 1.190 u 2020. godini, najveći broj od 2008. godine.