POTROŠNJA NA LUKSUZ PORASLA ZA 24 ODSTO: Južna Koreja je ubjedljivo prva u svijetu po prodaji skupocijenih stvari
U mnogim državama je porasla prodaja luksuznih stvari, ali jedna država značajno prednjači u tome – Južna Koreja.
Prema podacima finansijske kompanije Morgan Stenli, potrošnja na luksuz u ovoj državi je prošle godine porasla za 24 posto, na 15,4 milijarde evra, što je 300 evra po stanovniku.
To je dosta više nego u Kini i Sjedinjenim Američkim Državama. U Kini je to 46 evra po stanovniku, dok je u Americi to 234 evra po stanovniku. Razlozi za velikom potražnjom za luksuzom su brojni, među kojima su rast kupovne moći, ali i želja da se pokaže društveni status.
U Južnoj Koreji je društveno prihvatljivo pokazivati bogatstvo. Prema istraživanju konsultantske kuće MekKinzi, samo 22 posto Korejaca smatra da je finansijsko razmetanje u luksuzu nešto loše, dok je takvog mišljenja 45 posto Japanaca i 38 posto Kineza.
Južnokorejsko tržište luksuza posljednjih godina stabilno raste, a tom rastu doprinijela je i pandemija virusa korona. S obzirom na to da se mnogi odlučuju za kupovinu preko interneta, internetska kupovina luksuznih brendova je značajno porasla.
Italijanski modni brend Monkler je objavio da su se njegovi prihodi u Južnoj Koreji u drugom kvartalu prošle godine udvostručili u odnosu na 2020. Švajcarska grupacija Ričmont, u čijem vlasništvu su brendovi Cartier i Van Cleef & Arpels, takođe je značajno povećala prodaju u ovoj azijskoj zemlji.
Luksuzni brendovi koriste i veliku korejsku industriju zabave kako bi povećali prodaju. Primjer za to jeste odluka francuskog Diora da Jimin, zvijezda boj banda BTS, bude njihov ambasador, prenosi Euronjuz.
BONUS VIDEO:
- Tagovi
- Južna Koreja
- luksuz