MLADI HOĆE DA SE RIJEŠE PENZIONERA! Traže da im se ograniči odlazak u trgovinu jer blokiraju prolaz i ćaskaju
U mračna vremena pandemije bili smo svjedoci dugih redova ispred prodavnica, otimanja oko WC papira i drugih proizvoda, ali i striktnih pravila kako i kada smijemo da odlazimo u kupovinu.
Slične, ali oštrije mjere uvedene su i u Australiji, uključujući i onu da penzioneri kupuju rano ujutro, koja je kod nas važila za vrijeme policijskog časa u aprilu 2020. Međutim, tamo su imali samo sat vremena da sve obave, a u Srbiji dva.
Sudeći po najnovijoj inicijativi na društvenim mrežema, mladi Australijanci se sa „nostalgijom“ sjećaju tog vremena, kada su „na miru“ mogli da kupuju bez starijih sugrađana i željeli bi da supermarketi ponovo uvedu to pravilo, nevezano za virus.
Oni, kako prenosi 3AW Radio, bi željeli da se uvedu takozvani „bumer sati“ (bumer je popularan naziv za starije od 57 godina), a tu ideju pravdaju onlajn anketama.
Mladi se žale jer se stariji kupci kreću sporije, više ćaskaju i blokiraju prolaze svojim kolicima.
– To znači da se ne zauzima čitava širina prolaza supermarketa kao mjesto za diskusiju o tome na kom je krstarenju Baca radi, ili kako Dženu stanari na njenom 13. posjedu nerviraju jer žele da se klima popravi prije ljeta. Ne u 17 časova radnim danom – glasio je jedan od komentara, prenosi Lad Bible.
Međutim, drugi kupac je rekao da „bumer sati“ i dalje ne bi promijenili način na koji neki ljudi kupuju tako što „blokiraju troja vrata zamrzivača“.
„TIHI SAT“ ZA KUPOVINU
Većina lanaca supermarketa je ignorisala inicijativu, ali se jedan od njih oglasio povodom toga.
– Trenutno nudimo „Tihi sat“, što je iskustvo kupovine u tišini, koje je lako za oči i uši i dostupan je u prodavnicama „Kolsa“ svakog utorka između 10.30 i 11.30 sati – rekao je portparol tog lanca za Herald Sun i tom prilikom kategorički odbacio uvođenje penzionerskih sati.
Čak i kada bi se veliki supermarketi povinovali zahtevima mladih, analitičar ponašanja potrošača Beri Urkuhart smatra da to ne bi smanjilo problem.
– To neće funkcionisati jer su oni trenutno glavni pokretač tržišta. U vremenu kada su troškovi života i troškovi poslovanja ogromni, ne možete odbaciri i marginalizovati nijednu grupu potrošača. Oni Australijanci koji su zaradili novac i troše ga imaju 50 i više godina i veoma su privlačni maloprodajnim preduzećima – rekao je on za televiziju 7News.
BONUS VIDEO: