ZBOG ŠIRENJA ZARAZE I CIJENA GORIVA Hrvatska ostaje bez prihoda
Zbog širenja zaraze i velikog porasta broja zaraženih koronavirusom, sve veći broj škola u Hrvatskoj prelazi na online nastavu, što pak u velike probleme stavlja domaće autobusne prijevoznike koji imaju ugovore s državom o prijevozu učenika, stoji u saopštenju Hrvatskih poslodavaca.
„Ostajemo bez očekivanog prihoda“
Naime, brojni su domaći prijevoznici ugovorili prijevoz učenika za 180 dana godišnje, ali zbog zatvaranja škola su u određenim školama ostali bez ugovorenog i očekivanog prihoda, na što je upozorio Damir Pavlović u ime HUP – Koordinacije javno liniijskih prijevoznika.
– Razumijemo razloge zbog kojih su škole prešle na nastavu na daljinu, ali to za nas znači da autobusi voze prazni ili su pak prisiljeni u potpunosti stati. Naravno, fiksni troškovi poput režija, goriva, leasinga i isplate plata radnicima ostaju svaki mjesec, nevezano prema kojem modelu funkcioniše škola za koju vozimo – rekao je Pavlović.
„Kad se učenici vrate u škole, neće ih imati ko prevoziti“
– Zato je pravedno da se u ugovorima prizna ‘viša sila’ te da se prijevoznicima isplati barem trošak hladnog pogona u vrijednosti 50 odsto ugovorenog iznosa za vrijeme tokom kojeg učenici imaju nastavu na daljinu – dodaje ističe Pavlović te dodaje kako tzv. model A neće značiti povratak učenika u škole jer ih neće imati ko prevoziti kad se epidemiološka situacija napokon primiri.
Iz HUP-a podsjećaju i na činjenicu kako se kriteriji te način sufinanciranja troškova javnog prijevoznika učenika srednjih škola temelji na odluci Vlade RH iz 2018. godine, pri čemu je osnova izračuna bila cijena običnog eurodizela.
„Okolnosti su se potpuno promijenile“
Okolnosti su se, dakle, u potpunosti promijenile zbog čega je i dosad prijevoz učenika funkcionisao preko leđa autobusnih prijevoznika, navodi HUP.
– Autobusni prijevoz je zbog korona krize jedna od najugroženijih gospodarskih grana jer svako širenje zaraze smanjuje broj redovnih putnika. Epidemija je očito ušla u svoju kritičnu fazu i molimo državu da se prilagodi na nove okolnosti – rekao je Pavlović.
– Ako nam se ne priznaju troškovi hladnog pogona za prijevoz učenika te ne uvedu mjere za očuvanje radnih mjesta, sve što je dosad dobro napravljeno past će u vodu, skupa s velikom većinom autobusnih prijevoznika koji ovaj pritisak neće izdržati – navodi Pavlović, prenosi Index.hr.