OVO NISTE ZNALI O KRALJU BRZE HRANE: Otkrijte sedam zanimljivih činjenica o MEKDONALDSU!
Mekdonalds je jedna od onih kompanija koje ljudi ili obožavaju ili je ne podnose.
Ovaj sveprisutni gigant se već nekoliko godina bori sa promjenom ukusa potrošača i žalbama na lošu uslugu. Ipak, mnogi klijenti su i dalje vjerni ovom lancu brze hrane. Iako nema osobe koja ne zna za Mekdonalds, mnogi znaju vrlo malo o ovoj kompaniji.
1. Amerika nije najveće tržište Mekdonaldsa
Iako je u pitanju možda najtipičniji američki brend, Sjedinjene Države za Mekdonalds nisu najveće tržište. To je ipak Evropa. Primjera radi, u 2014. je čak 40 posto profita došlo od evropskih filijala. SAD su tada imale 32 posto udjela u zaradi.
2. Mekdonalds zatvara više starih radnji nego što otvara novih
Od prije nekoliko godina prvi put u posljednjih gotovo pola vijeka broj Mekovih restorana u Americi se smanjuje.
3. Mekdonalds je jedna od najvećih kompanija za nekretnine
Mekdonalds nije samo lanac brze hrane, već i jedna od ogromnih kompanija za nekretnine. Razlog je to što je od samih početaka kompanija kupovala zemlju i objekte u kojima je otvarala restorane. Vrijednost njenih posjeda danas je skoro 30 milijardi.
4. Prije 2011. Mekdonalds je naplaćivao internet
Danas je bežični internet (Wi Fi) u restoranima Mekdonalds, kao i kod većeg dijela konkurencije, besplatan, ali nije uvijek bilo tako. Nekada je 2 sata interneta u Americi stajalo 2,95 dolara.
5. Mekdonalds nudi uslugu dostave hrane na adresu
Prvi projekat ove vrste realizovan je u Americi 1993, a zatim i u Indiji 2004. Razlog je, kao što se može naslutiti, bio što je konkurencija nudila ovu uslugu.
6. Mekdonalds je decentralizovan
Iako mnogi misle da kompanija djeluje isključivo po vertikali, Mekdonalds je zapravo decentralizovan sistem. Zato postoje regionalne varijacije u ponudi, pa je, primjera radi, u Indiji moguće pronaći vegetarijanske obroke. Marketinška strategija je takođe prilagođena lokalnim tržištima.
7. Franšiza je skupa
Ako želite da otvorite Mekdonalds, budite spremni na ozbiljno ulaganje. Garantovana likvidnost od 750.000 dolara je minimalan uslov, dok početni troškovi vrlo lako mogu da idu do preko 2 miliona. Mesečna naknada za franšizu je 45.000 dolara, a procenat od bruto prodaje je 4 posto. Povrh svega, tu je mjesečna renta, pa o otvaranju Mekdonaldsa mogu razmišljati samo oni s dubokim džepom.
Ovo su bili neki od manje poznatih podataka o Mekdonaldsu, piše Kurir.rs.
- Tagovi
- Amerika
- Mekdonalds