MUŠKARCI NEĆE VJEROVATI Prvi vozač na svijetu je bila žena, krenula u posjetu majci….
Prvi automobil, patentirao je kao izum, 1886. godine Karl Benc. Čuvenu „motornu kočiju broj 3.“.
I tako, jedno rano jutro 5. avgusta 1888. godine, riješila je da ode u posjetu majci iz Manhajma u Forchajm. Put dug 106 kilometara. Probudila je svoja dva sina Eugena i Riharda (imala je ukupno četvoro djece) i pozvala ih da joj pomognu u do tada, neviđenoj avanturi. Sinovi su malo pripomogli kod paljenja, (gurali su malo dalje od kuće auto da ne bi probudili oca koji im sigurno ne bi dozvolio ni da krenu na put) seli u „motorvagen“ i zajedno sa majkom obradovali baku.
Sutradan se Berta Benc sa sinovima vratila iz Forchajma i ušla u istoriju kao žena koja je prva „ozbiljno“ vozila automobil. Izazvala je u to doba neviđenu medijsku buku i halabuku što je, smatra se kasnije, bilo od ključnog uspjeha automobilskog giganta koji je nastao na modelima Karla Benca („Mercedes-Benc“).
Kada su je pitali šta joj je bilo najteže u tom putu koji je trajao skoro puna dva dana, Berta je rekla sasvim ozbiljno: Apoteke. Nisu sve imale gorivo!
Ova ruta se u Njemačkoj poštuje kao istorijska i specijalno je obeilježena, a kada je prije nekoliko godina „S-klasa“ bez vozača napravila svoju prvu vožnju, za rutu je upravo izabrana ova dionica.
„Motorvagen broj 3“ koji je vozila Berta Benc imao je 2,5 „konjskih snaga“. Imao je jedan cilindar, radne zapremine 1660 kubika i bio je četvorotaktan, vodeno hlađen. Automobil je dug 2.700 mm, širok 1.400 i visok 1.450 mm. Masa:350 kg. maksimalna brzina je 16 kilometara na čas, a potrošnja oko 10 litara benzina na 100 kilometara. Zato je Berta svaki čas morala da traži apoteke koje imaju benzin jer je rezervoar skromne zapremine od svega 4,5 litara.