ZABRINJAVAJUĆE ISTRAŽIVANJE Pametni telefoni i kompjuteri vode djecu u anksioznost
Šanse da se u ovoj dobnoj grupi razvije OKP u dvogodišnjem periodu/ povećavaju se za 13 odsto za svaki sat igranja videoigrica i za 11 odsto za svaki sat gledanja videa. To su rezultati nove studije koju su sproveli istraživači sa Univerziteta San Francisko, a objavljeni su u stručnom časopisu „Žurnal za zdravlje adolescenata“.
Razne misli o sadržaju video-igara kod neke djece mogu se razviti u opsesije – upozoravaju istraživači.
Glavni autor studije Džejson Nagata, pedijatar i asistent na Univerzitetu San Francisko, upozorava roditelje da previše vremena provedenog pred ekranima može vrlo štetno da utiče na mentalni razvoj djece u pred-tinejdžerskoj dobi.
– Djeca koja provode previše vremena igrajući video grice kažu da vremenom osjećaju potrebu da nastave sa takvim igrama te da ne uspjevaju da prestanu uprkos svojim nastojanjima – objašnjava Nagata.
On ukazuje da neprestano gledanje video-sadržaja podstiče mlade na kompulzivno praćenje sličnog sadržaja, a takvo ponašanje obično pogoršavaju algoritmi i reklame. Opsesivno-kompulzivni poremećaj spada u grupu anksioznih poremećaja, a karakteriše ga pojava opsesivnih misli i kompulzivnih radnji.
Osobe koje pate od ovog poremećaja shvataju iracionalnost svojih postupaka i doživljavaju ih kao neugodne, ali ih ne uspijevaju spriječiti. Zbog toga mogu patiti svi životni aspekti – posao, škola, međuljudski odnosi… a mnoge aktivnosti mogu postati limitirane. Američki istraživači pitali su 9.204 pred-tinejdžera, u dobi od devet do deset godina, koliko vremena provode na različitim platformama.
Prosjek je iznosio 3,9 sati dnevno i pri tome je bila isključena upotreba ekrana u obrazovne svrhe. Dvije godine kasnije, kod 4,4 odsto djece ocog uzrasta otkriven je OKP. Pokazalo se da su video-igre i striming videa povezani sa većim rizikom od razvoja OKP-a.
BONUS VIDEO:
- Tagovi
- okp
- pametni telefoni