USKORO KREĆE PROIZVODNJA Renoviran Ford Escape
Ali, Amerikancima se ovo očito i nije toliko dopalo. Ako je ranija verzija modela Escape završavala kod 300 hiljada kupaca godišnje, onda je novi model „uspio“ da prepolovi tražnju na samo 145 jedinica, što je podatak koji se tiče 2021. godine.
Pride, čak ni popularni model s kojim Escape dijeli platformu, terenac po imenu Ford Bronco Sport (108 hiljada otprema tokom prošle godine) nije uspio da nadomjesti lošu tražnju za prvopomenutim adutom plavog ovala na četiri točka. Zato ne čudi što je osvježeni Ford Escape donio novi stil.
Prednji dio vozila je nov u kompletu, pa je tako maska hladnjaka odignuta i prednji dio haube je sada dotiče. Uzgred, i ona je postavljena osjetno više no prije zahvata. Novi su LED farovi i u ponudi su od serijske verzije, ali su refleksna u prostijim pakovanjima, dok se uz doplatu dobija svijetleća traka koja se šepuri povezujući gornje tačke lijevog i desnog fara, idući praktično po vrhu rešetke hladnjaka.
Nove su i zadnje signalne grupacije, ali se isto ne može ustvrditi i za odbojnik montirana na tom dijelu krosovera.
Promijenjena je i oznaka inicijalnih konfigruacija, pa umjesto indeksa S, SE i SEL, uvedena su imena Base i Active iako je najprestižnija verzija oslovljavana sa Titanium. Sportski paket ST-Line je novina samo za Jenkije, s obzirom da je ovakav Escape ili Kuga, nuđen u Evropi i Aziji, piše Auto Republika.
Verzija o kojoj sada pričamo nudi različitu masku hladnjaka, preklop na zadnjem braniku, uvećani spojler na petim vratima i osoben dekor unutar putničke kabine.
Stanje se u kabini nije puno promijenilo s ovim zahvatom. Osnovne spravice više nisu strelice, već su nacrtane na osmoinčnom ekranu s dodatnim bočnim sekcijama. Širokougaoni ekran instrumentacionog displeja nudi dijagonalu od 12,3 inča i on je opstao, doduše kao dio specifikacija opcionala.
Novi multimedijalni sistem se zove Sync 4 i dio je osnovne opreme. Po definiciji se oslanja na osmoinčni monitor osietljiv na dodir, koji je ranije bio dio dodatne opreme, dok se sada uz doplatu može dobiti veliki 13,2-inčni ekran koji integriše i komande klima uređaja. Kineski Escape je ovo rješenje nudio u posljednjih osamnaest mjeseci. Sada su svakako bežične opcije Apple CarPlay i Android Auto.
Ford Escape je zadržao mogućnost uzdužnog podešavanja zadnjeg reda za sjedenja i to u rasponu od ne malih 152 milimetra. Bezbjednosni sistem Ford Co-Pilot360 je unaprijeđen, pa sada na primjer sistem autonomnog kočenja funkcioniše i tokom skretanja na raskrsnicama, a može pratiti i vozila iz suprotne saobraćajne trake (dolazni promet).
Tehničkih promjena nije bilo, što znači da, kao i ranije, imamo četiri pogonska sklopa u izboru. To su, to jest, tu su turbo 1.5 EcoBoost (184 konjskih snaga) i turbo 2.0 EcoBoost (253 ks). Oni su upareni s osmostepenim automatikom. Uz bazični motor je kao opcija ponuđen i sistem prenosa snage na sva četiri kraja karoserije, dok je to dio standardne opreme dvolitraša. U katalogu su takođe i dva hibrida.
Oba hibrida su utemeljena u benzinskim atmosfercima radne zapremine 2,5 litra sa 167 konjskih snaga. Funkcionišu u Atkinsonovom ciklusu, potpomognuti su električnim motorom, dok se prenos snage vrši pomoću elektromehaničkog varijatora.
Bazični hibrid je 203 konjske snage moćan model, a nudi i malu bateriju, kao i prednji ili integralni pogon, kako kome već bude trebalo i odgovaralo. Dopunjivi hibrid opet ima veću bateriju i značajno veću vršnu moć (224 konjskih snaga), ali pogonski točkovi bivaju samo oni prednji.
Proizvodnja osvježenih krosovera će početi ubrzo u Sjedinjenim Državama, dok će ih lokalni distributeri dobiti početkom 2023. godine. Uvodna cijena će narasti za nekih tri stotine američkih dolara, a ona je sada na nivou od oko 27,5 hiljada.
BONUS VIDEO:
- Tagovi
- AUTO
- FORD
- Ford Escape