TOKSIČAN SADRŽAJ I POSAO OD 500 MILIONA DOLARA, ko za Facebook čisti platformu od mržnje?
Godinama je kompanija pod palicom Marka Zuckerberga bila napadana zbog nasilnog sadržaja koji prolazi platformom, a sam Zuckerberg često je govorio o zapošljavanju ljudi koji će čistiti ono što algoritmi ne uspiju. Osim vlastitih, posla je bilo za spoljnje saradnike…
Godinama su se naime gomilali problemi zbog zadataka koje je ova kompanija obavljala za najveću društvenu mrežu na svijetu; u osmočasovnim smjenama hiljade njihovih zaposlenih prolazile su kroz najužasniji sadržaj, uključujući slike i videa o samoubistvima, ubistvima i seksualnim prestupima, pokušavajući spriječiti njihovo širenje.
Facebook i Accenture rijetko su govorili o poslu, čak ni ne potvrdivši da rade zajedno, no kako piše NY Times, u pozadini ove tajne veze Facebookova je misija da se udalji od toksičnog sadržaja.
Times je razgovarao s 40-ak trenutnih i bivših zaposlenih u Facebooku i Accentureu, većinom anonimnih zbog ugovora koje su potpisali, dok iz tih kompanija nisu bili raspoloženi za službene izjave s vrha.
A sve je počelo golotinjom. Godine 2007. milioni su mjesečno pristizali na Facebook i mnogo njih s neprikladnim fotografijama. Prema dogovoru s tadašnjim glavnim tužiocem New Yorka Andrewom Cuomom, Facebook je imao 24 sata da skloni pornografske postove s platforme.
Facebookovi zaposleni vrlo brzo bili su preplavljeni poslom i on se okrenuo spoljnjim saradnicima, a posao s Accentureom s godinama je samo rastao. Ova kompanija danas posluje i sa YouTubeom, Twitterom, Pinteresom…
Sam posao zahtjevan je na nekoliko nivoa; iako umjetna inteligencija ukloni više od 90 posto problematičnog sadržaja, saradnici moraju odlučiti o ostalom te dobijaju ocjene na temelju ispravnosti svojih odluka – ako pogriješe u više od pet posto slučajeva, mogu dobiti otkaz, kazao je anonimni Accentureov zaposleni.
To se negativno odrazilo na psihološko stanje zaposlenih pa su dobili i savjetnike kao pomoć – jedan zaposleni ostavio je oproštajnu poruku na svom radnom stolu dok je drugi ispričao da tokom dana vidi i 700 fotografija žrtava automobilskih nesreća ili pak mučenja životinja.
Nekoliko je Accentureovih direktora ispitivalo posao s Facebookom, a 2017. tadašnji šef Pierre Nanterme pod upitnik je stavio i njegovu etičnost. Nakon što je umro od raka dvije godine poslije Sweet je naslijedila ovaj unosan i vruć krompir te naredila reviziju posla o čijim mračnim stranama govori sve više zaposlenih.