MERCEDES UVRIJEDIO KINEZE Obrisana reklama koja je uzburkala strasti
Mercedes je povukao reklamu koju je nedavno objavio na kineskoj aplikaciji za društvene mreže Weibo.
Reklama je sadržavala manekenku sa šminkom zbog koje je više nalikovala onome za što određeni korisnici Weiboa tvrde da su uvrijedljive zapadnjačke reprezentacije Kineza.
Reklama je objavljena 25. decembra i do srijede više nije mogla da se pronađe na društvenim mrežama. Mercedes je tek još jedna u nizu kompanija koja je optužena da koristi modele čija šminka preuveličava karakteristike u reklamama, piše Jutarnji.hr.
Ranije ovog mjeseca, na Weibu je takođe nastala galama nakon objavljivanja rekleme Three Squirrelsa, internet trgovine grickalicama. U reklami je bila predstavljena manekenka Cài Niángniáng, čije oči su takođe bile našminkane na način koji su kritičari optuživali da su dizajnirane da privlače zapadnjačke stereotipe.
Do nedelje, 26. decembra, hashtag na tu temu je prikupio više od 300 miliona pregleda na Weibu. Nažalost, korisnici aplikacije su takođe ciljali na manekenku u reklami, koja ih je tada optužila za cyber maltretiranje i uznemiravanje, te tvrdila da šminka samo ističe njeze oči, a ne preuveličava njihov oblik, te da bi kritičari reklame trebalo da budu inkluzivniji.
Sve se više ispituje način na koji su Kinezi prikazani, posebno kod zapadnih brendova. SupChina izvještava da je Gigi Hadid odbačena s modne revije u Šangaju nakon što je 2017. godine video zapis postao viralan u kojem ona žmiri očima da bi imitirala lice Bude. U međuvremenu, 2018. godine Dolce & Gabbana su se suočili s bojkotom nakon promotivnih videa prikazujući Kineskinju koja se muči da jede klasična italijanska jela štapićima.
S druge strane, čini se da postoji određena reakcija na korisnike Weiboa, koji su optuženi da koriste ‘cancel kulturu’ za promovisanje nacionalizma.