ZAŠTO JE FEJSBUK PROMIJENIO IME? Evo objašnjenja!
Mark Cukerberg prvi put poslije 17 godina ima novu titulu – on je direktor i osnivač kompanije META, kompanije koja okuplja društvenu mrežu Facebook, a koja se do sada zvala isto tako, ali i platforme Mesendžer, Instagram, Vacap i Okulus.
– Mislim da, u suštini, kao kompanija prelazimo sa razmišljanja da nam je Fejsbuk ispred svih, na to da je to sada metaverzum- objasnio je Mark Cukerberg u uključenju uživo, obrazlažući promjenu imena i brenda Fejsbuk kompanije u META.
Sve ovo jako podsjeća na ono što su uradili Gugl i Alfabet, samo što je Mark Cukerberg ostao tu gdje jeste, za razliku od osnivača Gugl kompanije, koji su se 2015. godine povukli kad je nastupila Alfabet faza i on nema namjeru da se povlači – ostaje tu trajno!
– Posljednjih decenija tehnologija je ljudima dala mogućnost da se povežu i da iskažu sebe što prirodnije. Kada smo započeli Fejsbuk kompaniju, većinom smo pisali na sajtovima. Kada su ljudi nabavili telefone sa kamerama, internet je postao više vizuelan i mobilan. Kako se konekcije ubrzavaju, video postaje još bolji način za dijeljenje iskustava, a onda je tu i proširena ili virtuelna realnost- objasnio je Mark.
Umjesto da samo posmatrate sadržaje, vi ćete biti usred zbivanja, a nećete ni napustiti svoju kuću, to je metaverzum!
U metaverzumu, moći ćete da radite gotovo sve što vam padne na pamet – da se družite sa prijateljima i porodicom, radite, učite, zabavljate se, kupujete ili kreirate – ali i da stvarate nove doživljaje koji se ne uklapaju u ono o čemu razmišljamo kad smo za računarima ili na telefonima.
Cukerberg je odlučio da samo ove godine u metaverzum uloži najmanje 10 milijardi dolara i da ubrza razvoj novog modela koji povezuje živi i imaginarni svijet. Prema obrazloženju Cukerberga – vrijeme je za novu eru i to je praktično sve što je rekao novo o metaverzumu, za koji još uvijek nemamo sve detalje i metaverzum kao takav je i dalje u nekakvoj izmaglici i pod velom tajni.
Ipak, Cukerberg je za The Verge rekao da o promjeni imena i brenda razmišlja još od 2012. i 2014. godine, kada su pripojili Instagram i Vacap aplikacije, a da su razmišljanja o tome intenzivirana nakon kupovine Okulus biznisa.
-Mislim da je zbunjujuće da se dvije kompanije – matična i društvena mreža – zovu isto i da će promjena imena pomoći ljudima da se povežu sa META kompanijom kao što to čine sa Fejsbuk društvenom mrežom. Fejsbuk je oduvijek bila matična kompanija Fejsbuk mreže, ali sad se ta dva entiteta i drugačije zovu“, objasnio je Cukerberg.