PRVI SVJETSKI AVION na tečni vodonik može da se pohvali izuzetnim radijusom i izdržljivošću
Neki smatraju da je SAF najbolja moguća solucija trenutno, dok drugi misle da je tečni vodonik dugoročni odgovor kada je u pitanju „zelena“ avijacija.
Dok američke vlasti ulažu milione dolara u razvoj SAF projekata, a giganti poput ‘Junajted Airlajnsa’ potpisuju skupe ugovore o kupovini alternativa konvencionalnom gorivu, mala „startap“ firma iz Holandije polako radi na prvom tečnim vodonikom pogonjenom avionu s ljudskom posadom.
AeroDelft je impresivna kompanija, ne samo zbog svojih ambicioznih ciljeva, već i zbog tima koji čine 50 studenata iz različitih institucija, uključujući TU Delft, Erasmus Univerzitet u Roterdamu i Univerzitet u Utrehtu, uz prisustvo 17 različitih nacionalnosti. Svaki od ovih studenata unosi jedinstvenu ekspertizu u Projekt „Feniks“, prvi avion nulte emisije, koji kao gorivo koristi tečni vodonik.