Američke i evropske kompanije suočavaju se s novim talasom otpuštanja, a ovaj put na udaru su zaposleni s tzv. „bijelim ovratnicima“ administrativni, menadžerski i stručni kadrovi koji su nekada važili za najstabilniji sloj korporativne radne snage.

Umjetna inteligencija mijenja poslovne modele


Prema izvještaju CNBC-a, sve više kompanija u posljednjim mjesecima koristi napredne AI alate kako bi smanjilo troškove i optimizovalo poslovne procese. Automatizacija sada pogađa i pozicije koje su donedavno smatrane nezamjenjivima od službenika u marketingu i ljudskim resursima, do analitičara i menadžera projekata.


Stručnjaci upozoravaju da AI ne oduzima samo poslove s nižom kvalifikacijom, već polako zamjenjuje i one koji zahtijevaju analitičko i kognitivno razmišljanje. Prema procjenama investicionih analitičara, do polovine administrativnih i stručnih pozicija moglo bi nestati u narednih nekoliko godina.

Troškovi i tarife tjeraju kompanije na rezove


Uz rastuće troškove poslovanja, povećane carine i neizvjesne ekonomske izglede, brojni poslodavci pribjegavaju oštrim mjerama štednje.
Menadžment velikih korporacija sve češće zaključuje da je smanjenje broja zaposlenih u administraciji brži način da se očuva profitabilnost nego tradicionalno rezanje proizvodnih troškova.


Industrije poput finansijskih usluga, farmaceutike, maloprodaje i tehnološkog sektora već bilježe nagli pad broja zaposlenih u kancelarijama.

Početak „recesije bijelih ovratnika“


Ovaj trend mnogi analitičari nazivaju početkom „recesije bijelih ovratnika“ faze u kojoj ni obrazovanje ni iskustvo ne garantuju stabilnost posla. Mladi stručnjaci, naročito oni koji tek ulaze na tržište rada, najviše su izloženi riziku, jer njihova radna mjesta često spadaju među najlakše zamjenjive.

Ključ opstanka: prilagodljivost


Stručnjaci poručuju da je ključna riječ u novoj poslovnoj realnosti – adaptacija.
Zaposleni bi, umjesto oslanjanja na stare modele karijere, trebalo da razvijaju vještine koje AI teško može replicirati – strateško razmišljanje, interpersonalne sposobnosti, kreativnost i emocionalnu inteligenciju.


Za kompanije, pak, prioritet mora biti pametna transformacija: ne samo ušteda, već promjena načina poslovanja u skladu s novom tehnološkom erom.


(CNBC)