INDIJSKA UPRAVA ZA ZAŠTITU Zabrana naplate usluge u hotelima i restoranima
Indijska uprava za zaštitu potrošača zabranila je hotelima i restoranima da naplaćuju usluge na račune, odnosno napojnicu.
Nalog je uslijedio nakon što su vlasti saopštile da je povećan broj pritužbi kupaca koji su bili primorani da plate naknadu.
Restorani često dodaju napojnicu od pet do 15 odsto na račun klijenta u kategoriji „naplata usluge“.
Ali nova pravila kažu da restorani više ne mogu da „podrazumijevano ili automatski dodaju naknadu za uslugu“ na račun, prenosi Bi-Bi-Si.
Nove smjernice takođe zabranjuju restoranima da prikupljaju napojnice od kupaca „pod bilo kojim drugim imenom“ ili „uskraćuju uslugu ili ulazak klijentima koji odbijaju da plate napojnicu“.
Neprijatan spor oko napojnice u restoranima traje u zemlji već nekoliko godina, a kupci su se žalili da nisu bili obaviješteni o ovoj naknadi.
Vladino odjeljenje za pitanja potrošača izdalo je ranije set smjernica u kojima se kaže da kupci moraju da plate samo cijene prikazane na kartici menija zajedno sa državnim porezima.
Odjeljenje je saopštilo da građani mogu da koriste svoje „diskreciono pravo“ da li da ostave napojnicu ili ne i da dodatne naknade bez saglasnosti mušterije predstavljaju „nepoštenu trgovinsku praksu“.
Vlada je umjesto toga ohrabrila restorane da isplaćuju poštene plate svojim zaposlenima i povećaju cijene proizvoda kako bi pokrili troškove.
Restorani su, međutim, nastavili da dodaju napojnicu na račun, ostavljajući posjetiocima da osporavaju dodatnu naknadu.