Na listama najgledanijih Netfliksovih serija nalaze se naslovi koji na prvi pogled nemaju mnogo zajedničkog. „Squid Game“ je satirični distopijski triler, „Stranger Things“ nostalgična naučnofantastična serija smještena u osamdesete, a „Adolescence“ kompleksna britanska drama.

Međutim, tri najgledanije Netfliksove serije svih vremena, „Wednesday“, „Stranger Things“ i „Adolescence“, povezuje iznenađujuća karakteristika. Sve one prate tinejdžere koji se osjećaju kao autsajderi u društvu, bez obzira na to kakav ih svijet okružuje, navodi Screen Rant.

Tinejdžerski autsajderi kao ključ uspjeha

Prema podacima iz novembra 2025. godine, „Wednesday“, „Stranger Things“ i „Adolescence“ trenutno su tri najgledanija Netfliksova naslova.

Sve tri serije prate adolescente koje društvo doživljava kao autsajdere. Iako je svaka od tih serija smještena u potpuno drugačiji svijet, osjećaj otuđenosti od okoline ostaje isti. „Stranger Things“ prati grupu klinaca u malom američkom gradu osamdesetih godina, u periodu koji je bio obilježen homofobijom i zlostavljanjem onih koji su se razlikovali od većine.

„Wednesday“, kao moderna verzija priče o porodici Adams, ima drugačiji ton, ali se takođe fokusira na tinejdžerku koja se zbog svojih neobičnih sposobnosti ne uklapa. Lik koji tumači Džena Ortega izdvaja se čak i u školi namijenjenoj autsajderima poput nje.

„Adolescence“, kao najnovija i najtmurnija od ovih serija, prikazuje tragično ubistvo učenice i duboko ulazi u psihologiju ubice Džejmija, koga porodične traume, društvena izolacija i opsesija internetom vode u ekstremističku onlajn zajednicu poznatu kao „Manosfera“.

Različiti pogledi na adolescentsku tjeskobu

Iako se sve tri serije bave tinejdžerskom tjeskobom, njihov pristup je potpuno različit. „Adolescence“ ne prikazuje svog glavnog lika kao junaka, već kao upozorenje. Serija teži realističnom prikazu složenog problema, dok se odrasli u priči pokušavaju nositi sa posljedicama i pronaći način da spriječe buduće tragedije.

„Wednesday“ kombinuje elemente komedije i fantastike, u stilu koji može podsetiti na moderne fantastične serijale o odrastanju, poput Harija Potera.

„Stranger Things“ je počeo kao drama iz malog grada s elementima naučne fantastike i misterije, a kasnije se razvio u veliku naučnofantastičnu priču ispunjenu nostalgijom za pop kulturom osamdesetih. Ipak, priča o Maks u četvrtoj sezoni ponovo je istakla psihološku dimenziju mladih likova, pokazujući da serija i dalje ozbiljno shvata njihove unutrašnje borbe.

Univerzalna privlačnost ranih tinejdžerskih godina

Zašto su priče o mladim tinejdžerima toliko uspejšne? Jedno od objašnjenja je da je period rane adolescencije gotovo univerzalno povezan sa osjećajem nepripadanja. Serije o starijim tinejdžerima češće su usmjerene isključivo na tu grupu, dok su serije o djeci namjenjene najmlađima.

Međutim, priče o mlađim tinejdžerima često prelaze starosne granice publike. Kako objašnjava Screen Rant, gledaju ih i mladi i odrasli, jer se svi mogu prisjetiti vremena kada su se osećali drugačijim.

(Index.hr)