Državna firma Autoceste Federacije BiH, na čijem je čelu direktor Denis Lasić, ponovo je poništila tender za nadzor izgradnje dionice autoputa između Ozimice i Poprikuša, sjeverno od Zenice i Žepča.

Tender je obustavljen u finalnoj fazi, nakon što je već bila izrađena rang-lista ponuđača. Do ovog poteza dolazi svega nekoliko sedmica nakon što je Fokus objavio istraživački tekst u kojem su otkrivene nepravilnosti u samom postupku, što je ujedno i drugi put u manje od godinu dana da se ovaj tender poništava.

Na ponovljenom konkursu najvišu ocjenu dobila je turska firma Altinok. Rang-lista i prateća dokumentacija su potom dostavljene Evropskoj investicijskoj banci (EIB) radi potvrde.

Nakon što je analizirana tenderska dokumentacija i uočeno niz anomalija, obratili su se EIB-u s upitom. Njihov tekst je objavljen 5. maja, a već 22. maja Autoceste FBiH su formalno obavijestile sve prijavljene firme da je tender – poništen.

Podsjetimo, identičan tender je raspisan i prošle godine,kada su otkrivene ozbiljne sumnje u koruptivne radnje i zamjenu originalnih ponuda, što je tada rezultiralo i uključenjem Evropske kancelarije za borbu protiv prevara (OLAF). Ubrzo nakon tih otkrića, tender je prvi put oboren.

Na novom tenderu, ponovo su identifikovane nepravilnosti, zbog čega je ponovo zatražena reakcija kako od Autocesta FBiH, tako i od EIB-a.

Stručnjaci koji su komentarisali rezultate najnovijeg rangiranja izrazili su sumnju u objektivnost procesa, posebno uzimajući u obzir da je Altinok prošle godine – kao član konzorcija s indijskom firmom Intercontinental Consultants and Technocrats – bio četvrtoocijenjeni. Ove godine, bez značajnog povećanja tehničke ponude, zauzeli su prvo mjesto.

Kako su za Fokus stručnjaci pojasnili, došlo je do izmjena u zahtjevima vezanim za broj i angažman osoblja, što je, iako bez stvarne promjene obima posla, dovelo do lažne percepcije o većoj angažovanosti, čime je kompromitovana transparentnost i ozbiljnost evaluacije.

Firma Altinok je već poznata javnosti po tome što se ranije kandidovala za ulogu savjetnika u izgradnji tunela Prenj – najskuplje dionice autoputa u Bosni i Hercegovini, s vrijednošću od preko 1,2 milijarde KM.

Njihova ponuda iznosila je 3,6 miliona eura, znatno manje od one koju je ponudio austrijsko-slovenski konzorcij IC Consuelten ZT GmbH – ILF-Elea IC, čija cijena je bila 8,99 miliona eura. Iako je razlika u kvaliteti ponuda bila minimalna – svega 0,29 bodova – tadašnja uprava Autocesta, predvođena Elmedinom Voloderom, ipak je dodijelila posao znatno skupljem ponuđaču.