U Srbiji se mijenja sistem naplate putarine, jer je u planu da se ukinu rampe, odnosno da se podignu, a sve zbog sistema elektronske naplate putarine (ENP).

„Mi ćemo prirodnim rastom broja korisnika ENP biti u situaciji da podignemo rampe. Prema našoj evidenciji, dvije trećine kamiona koristi elektronsku naplatu putarine. U zakonu stoji da sva teška teretna vozila moraju da imaju tag, ali je zbog tih korisnika odložena primenea“, kazao je medijima Darko Savić, pomoćnik izvršnog direktora Sektora za naplatu putarine u JP „Putevi Srbije“.

„Tagove koristi i dosta putničkih vozila, odnosno nešto više od polovine. Za dve ili tri godine, kada i sva putnička vozila budu imala tag uređaje, podiće će se potpuno rampe“, istakao je Savić, dodajući da će na čeonim naplatnim rampama ostaviti po jedan do dva kanala za strance koji ne mogu da se snađu i nemaju uređaj za naplatu, da stanu i plate putarinu.
Ranije je Savić naveo da su „Putevi Srbije“ pustili u funkciju veb servis, koji podrazumijeva plaćanje putarine korišćenjem platnih kartica, preko kojeg će fizička i pravna lica putarinu plaćati karticama.

„Oni sada ne moraju u dodiru sa tagovima ili u postpejd sistemu da plaćaju račune putarine, već se direktno skida novac sa platnih kartica“, rekao je Savić.

Novina je i način obraćuna – putarina će se obračunavati po pređenom kilometru, pa se postavlja pitanje kako će se to odvijati u narednom periodu.

„Kilometar će isto koštati na svakom auto-putu. Biće potpuno isto, postoji softver koji računa cijenu putarine, od jedne do druge naplatne stanice. Registrovaće se prolazak vozila, odnosno taga i to na osnovu toga što će se plaćati onoliko koliko se pređe“, istakao je Savić, a prenosi b92.

Što se tiče ljudi koji trenutno naplaćuju putarinu, dodao je da oni neće dobiti otkaz, jer su svi zajedno gradili ovaj sistem.

„Uvijek imamo potreba za rešavanje reklamacija, kontrolu naplatnih rampi,.. Niko od njih neće dobiti otkaz po tom osnov'', zaključio je Savić.