NIKO NIŠTA NE BACA NA KOCKU U „LJUBAVI I GROMU“ OSIM SVOG VREMENA „Tor će se vratiti“ zvuči kao drevna kinematografska kletva (VIDEO)
Samo je nekoliko franšiza o superherojima dospjelo do četvrtog filma, a obično možete sažeti koliko su loši u manje od jedne rečenice: sjetite se odvratnih bradavica na odjelu šišmiša Džordža Klunija u „Batmanu i Robinu“ (1997), Nuklearni čovjek u borbi protiv Supermena na mjesecu u „Superman IV: Potraga za mirom“ (1987).
Nije mi drago reći da je „Thor: Ljubav i grom“ gori. Poželio sam da zapravo gledam “Batman i Robin” ili “Superman IV”, jer za sve njihove propuste i „grijehove“ ti su se filmovi činili manje besmislenim i više ljudskim od “Thora 4”, jeftine korporativne reklame za nadolazeći Marvelov sadržaj.
“Thor 4” djeluje kao Diznijev eksperiment o tome koliko loši Marvelovi filmovi mogu biti prije nego što neko ukaže da car nema odjeću. Osjećaj je poput Marvelovog filma koji potajno misli da si glup što voliš Marvelove filmove.
Film „Thor“ je prije svega bio čudan kandidat za blokbaster, a svakako kao prvi Marvelov lik koji je dobio svoj četvrti film: On nije superjunak; on je bog koji je poznat po svom elementu (grom), a ne po svojoj ličnosti – on je Supermen bez Klarka Kenta. Dok su se prva dva filma oko toga spoticala “Thor: Ragnarok“, režiser Taika Vaititi ubacio je komadiće svemirske opere i sugestiju naučne fantastike o maču i planeti i pretvorio to nes(p)retno miješanje u šaljivi ples. U boljoj franšizi, boljem svijetu, možda – Vaititi i Dizni bi bili zadovoljni.
“Thor 4” zaista predaleko odvlači ovu šalu koja vam kreće spuštati suze niz lice.
Novi film nalazi Tora u nečemu što se čini kao epilog razorno tragične priče. Izgubio je oca, majku, usvojenog brata, otadžbinu, većinu naroda i kraljevstvo. Ajron Men je mrtav, Crna Udovica je mrtva, Kapetan Amerika je penzioner, Hulk više nije ljut, ali poput Marvelove franšize, Tor nikada ne umire.
Dakle, tu je još jedan zlikovac (Kristijan Bejl), još jedna kriza, još sumorniji kompjuterski generisani miljenici sa pipcima iz sjenke i paukovim nogama, još jedna jedva 3D planeta s (lošim) zelenim zaslonom. Efekti „Thor 4“ bili bi sramotni na televiziji prije 10 godina, a nalaze se u svakom kadru. Tempo je tako brz i neuredan, da se čini da je film montiran algoritmom. Kris Hemsvort, koji je glumio nordijskog boga groma ravnog lica u nekoliko filmova prije nego što se nasmiješio u „Ragnaroku“, sada je iza sebe ostavio svaki privid suzdržanosti ili razumijevanja pravog trenutka za komičnost.
“Ljubav i grom” je duboko ciničan, čak se i ne pretvara da uživa radeći ovo opet. Kad je Bejl povrijeđen zloslutnim mačem koji ubija boga u vanzemaljskom Rajskom vrtu, to je bilo za hmmmm, iako je Kristijan OK. Kad Natali Portman podigne Torov slomljeni čekić Mjolnir i on prenese Božju moć na nju, nema osjećaja čuda, a Portmanova se čak i ne pretvara da uživa u tome. Još gore, Vaititijev brbljavi satirični scenario daje utisak kao da vam se ruga jer vjerujete da bi još jedan film o Toru mogao biti dobar.
„Thor 4“ je najgori Marvelov film, jer to nije film – to je sadržaj.
“Ljubav i grom” umotava se u progresivne ukrase, nadajući se da ako vas ometaju sekvence predstavljanja – žena koja dobija Torove moći ili postojanje više queer osoba – nećete primijetiti da tu ženu tretira kao sredstvo zapleta i te queer ljude kao udarne fraze ili, u najboljem slučaju, kao izlog.
Svijetla tačka: Rasel Krou je urnebesan kao Zevs. Ali kad gledam Krouva kao Zevsa, osjećam se kao da sam ja Prometej i da sam otkrio filmove o vatri, ali umjesto toga gledam orlove kako mi se hrane mesom prije nego što mi stomak i dijelovi tijela ponovo narastu i učinimo sve od ovoga opet za peti „Thor“, ili deveti „Spider-Man“ ili 14. film o „X-Men“ junacima.
“Thor 4” je loša farsa sama po sebi. Nema ničega bačenog na kocku i nijedna smrt nije trajna. Čak se ni na trenutak ne pretvara da će bilo ko – čak i ako munja probije kroz srce, ili mu sve osim lica bude uništeno, ili čak i ako doslovno umre – zapravo napustiti ovu franšizu. To bi značilo da nema spin-off serije. To bi značilo manje sadržaja.
A najgore od svega je što za razliku od “Batmana i Robina” i “Supermana IV”, “Ljubav i grom” neće biti kraj. Kada riječi „THOR ĆE SE VRATITI“ bljesnuše kadrom na kraju ovog dijela, sve mi se učini kao neka drevna kletva. Ostaje vam da sjedite i razmišljate koliko će te još dugo ići na ovakva ostvarenja, prije nego što prestanemo bacati svoj novac na oltar bogova korporativnih studija.