STRAH I TREPET ZA PILOTE Ovo su najopasniji aerodromi na svijetu: Jedan od njih nosi ime slavnog fudbalera
Ako se bojite letjeti avionom, samo kratko snimite koje aerodrome spominjemo – i izbjegavajte ih. Statistika kaže da se najviše avionskih nesreća događa pri polijetanju i slijetanju, a terenski i klimatski uslovi u ovim zračnim lukama, samo mogu pogoršati stvar.
Za slijetanje u neke od njih piloti moraju proći specijalne obuke i ponekad upravljati bez ikakve informacije s tla. Neki su pak aerodromi gotovo na silu utisnuti u gradska područja pa stanovnike malo i počešu po glavi pri slijetanju. Zato, ako ikada sletite neku od ovih pista, nagradite pilote velikim pljeskom, zaslužili su.
Aerodrom Tenzing-Hillary (Lukla), Nepal
Aerodrom Tenzing-Hillary već se više od 20 godina proglašava se najopasnijim aerodromom na svijetu. Nalazi se na nadmorskoj visini od 2438 metara, između provalije s jedne strane i zida od stijene s druge. Staze za slijetanje i uzlijetanje vrlo su kratke, aerodrom ima vrlo malo električne energije i skoro ništa od moderne kontrole leta. Ovdje mogu slijetati i uzlijetati samo mali avioni i helikopteri, a zbog nepredvidivog vremena leti se samo ujutro.
Aerodrom Princeza Juliana, St. Maarten (Karibi)
Međunarodni aerodrom Princeza Juliana na Karibima vrlo je prometna, što mogu posvjedočiti u brojni turisti – s plaže. Naime, pri slijetanju i polijetanju avioni nadlijeću plažu uz koju se aerodrom nalazi, kao i neke ceste. Pista je kraća skoro pola kilometra od standarda, s jede strane aerodroma je spomenuta plaža, a sdruge su planine. Vjerovali ili ne, na ogradu aerodroma morali su postaviti upozorenja da je opasno fotografisati avione u dok slijeću, nakon što je jedna gospođa 2017. preminula od ozljeda glave koje je zadobila pokušavajući snimiti selfie s avionom.
Aerodrom Paro, Butan
Aerodrom Paro jedina je međunarodni aerodrom u Butanu. Nalazi se usred Himalaje, na 2230 metara nadmorske visine, a letovi su dopušteni samo danju i uz dobru vidljivost. Ovdje smije sletjeti samo 17 pilota koji su prošli posebnu obuku. Naime, ne postoji radar pa pilot mora kontrolirati avion u potpunosti manualno, prema procedurama za slijetanje koje su osmislili iskusni piloti i proizvođači aviona. Pistu je, naravno, prekratka i vidljiva samo nekoliko trenutaka prije slijetanja.
Aerodrom Cristiano Ronaldo, Madeira
Aerodrom Madeira ili od 2017. Aerodrom Cristiano Ronaldo, preimenovana u u čast legendarnog fudbalera rođenog na ovom ostrvu. Poznata je po kratkoj pisti, iako je ona danas gotovo dvostruko dulja i proširena sa 180 stubova u vodi kako bi slijetanje aviona bilo što sigurnije. Teški vremenski uslovii na otoku čine slijetanja i polijetanja vrlo opasnima, a jaki atlantski vjetrovi krivi su za česta turbulentna slijetanja.
Aerodrom Svalbard, Norveška
Aerodrom Svalbard u Norveškoj Smještena najsjeverniji je aerodrom na svijetu s javnim redovnim letovima. Uzletno-sletne staze izgrađene su na debelom ledu koji se ne otapa, barem ranije nije. Međutim, studije pokazuju da će globalno otopljenje uskoro dovesti do ozbiljnijeg iskrivljenja i oštećenja staze, tako da ovaj aerodrom neće još dugo biti u pogonu.
BONUS VIDEO: