ZAVRŠNI OBRAČUN MAGIJE I TEHNOLOGIJE Stiže finalna sezona kultne serije “Arkane”
Hit serija vraća se na “Netfliks” ovog novembra za ono što se najavljuje kao drugo i posljednje poglavlje priče smještene u gejming univerzum “Lige legendi”. Ekranizaciju serije bazirane na igri producirao je studio “Riot gejms” uz kreativnu pomoć francuskog studija za animaciju “Fortiče”, koji su zajedno obavili stvarno nevjerovatan i fantastičan posao, bukvalno u svakom segmentu produkcije.
Bez podilaženja fanovima igre, ali i bez radikalnih intervencija na polju političke korektnosti da bi se približili širem sloju televizijske publike, autorski tandem Kristijan Linke i Aleks Ji maestralno je izvukao maksimum iz gejming predloška, da bi ga potom transformisao u jednu od najboljih serija aktuelne decenije.
Pored fantastične uvjerljivosti izgleda univerzuma “Arkane”, serija je ponudila jednako dobro razrađene likove, kako sa grafičke strane, tako i kroz scenarističke motive njihovog djelovanja te odličnu glasovnu glumu. Sam zaplet je dinamičan, vješto razrađen i vrlo brzo nas uvlači u svijet oba grada i kontinenta Runetere, na kojem se odigrava radnja video-igre “Liga legendi”, a da vam pri tome nije potrebno gejmersko predznanje.
Druga sezona obećava da će zaroniti još dublje u haotičan i napetosti pun svijet Piltovera i Zauna, nakon dramatičnih događaja prve sezone koji su fanove ostavili na ivici stolice. Serijal je izgradio ogromnu i posvećenu bazu obožavalaca i nastavlja da se ističe svojom bogatom pričom, animacijom koja oduzima dah i glasovnim talentom, uključujući Hejli Stejnfild , Elu Purnel i Kati Leing, piše Glas Srpske.
Kako se druga sezona sprema za premijeru u novembru, ulozi nikada nisu bili veći za likove kao što su sestre Vi i Džinks, koje se nađu na suprotstavljenim stranama. Novi trejler prikazuje zadivljujuće vizuale, intenzivne akcione sekvence i emocionalnu dubinu koja nagovještava nezaboravan završetak igre koja se odvija na ulicama Piltovera i Zauna, a koja se zove borba za opstanak u vječnom sudaru moći i idealizma, nauke i neznanja, razuma i strasti, ljubavi i mržnje.
Treba pomenuti da je prva sezona serije postavila rekord kao “Netfliksova” najgledanija serija u to vrijeme, pošto je u sedam dana od premijere zauzela prvo mjesto na “Netfliksovoj” top 10 listi gledanosti u 52 zemlje i drugo na listi u Sjedinjenim Državama. Takođe veliki dio kritičara smatra da je to jedna od najboljih adaptacija video-igara ikada napravljenih.
RECENZIJA: RECENZIJA TERMINATOR art
“Terminator nula” (2024): Gospodari i robovi
Može li se iscijediti kap kreativnosti i zabave iz medijske franšize koja je dala dva filmska remek-djela, četiri prosječna ili loša nastavka, jednu zabavnu igranu seriju, poput sage “Terminator”, stvorenoj davne 1984. godine od strane Džejmsa Kamerona i Gejl En Hard. Sudeći po anime seriji, nazvanoj “Terminator nula” (Terminator Zero), odgovor je više nego pozitivan, tačnije rečeno, pokazalo se da se u pravim rukama može stvoriti pravo malo remek-djelo moderne animacije, dostojno kvaliteta i značaja prva dva Kameronova filma.
Animirana serija nastala u produkciji studija “Netfliks”, televizije “Skajdens” i japanske “IG produkcije” pod kreativnim vođstvom američkog strip i filmskog scenarista Matsona Tomlina (Betmen, Majka Android) i japanskog režisera Masaši Kudoa, nije dočekana sa pretjerano velikim očekivanjima, ali je nakon njenog emitovanja, zakazanog na simbolični datum sudnjeg dana iz drugog filma (29. avgust) jasno da su rezultati premašili i najoptimističnija predviđanja.
Tandem Tomlin-Kudo napisao je i režirao uzbudljivu, napetu i krajnje zabavnu seriju, koja unutar dobro poznatog univerzuma maestralno razvija autentičnu priču u svakom segmentu produkcije. Držeći se kreativnog kanona kompletnog serijala, ali bez slijepog dogmatizma, Tomlin je vratio osnovnu priču na početnu tačku cijele sage, putovanje djevojke Eiko, vojnika otpora iz budućnosti u 1997. godinu, da bi zaustavio Terminatora, koji je poslat od strane mašinske inteligencije “Skajneta” da ubije profesora Malkolma Lija, koji je potencijalna prijetnja za snage mašina.
I ako to djeluje kao zaplet, koji je ispričan nekoliko puta, Tomlin majstorski demonstrira suštinsku mudrost starog pravila, da nije bitno šta pripovijedate, već kako to činite. Konkretno u ovom slučaju on gradi jednostavan, ali funkcionalan zaplet, obogaćuje ga sa nekoliko diskretnih i nenametljivih podzapleta, gradi snažnu karakterizaciju i uzbudljive dijaloge te ostalo prepušta majstoru animacije Kudou, koji pisani materijal pretvara u eksplozivan vizuelno-emotivni spektakl.
Smjestivši priču prvi put izvan SAD u Japan, državu koja ima posebnu istoriju, kada je u pitanju nuklearni holokaust, u startu se postavlja naglašena pozadinska emocionalna dramatičnost, a kada se u igru ubaci druga mašinska AI pod nazivom Kokoro, troje djeca profesora Lija, njihova mašinska dadilja Misaki, koji su upleteni u početni obračun Terminatora i Eiko, a potom i univerzalni rat mašinskih inteligencija i ljudske vrste, dobijamo kompleksnu, ali vrlo atraktivnu narativno-vizuelnu tapiseriju, koju Kudo briljantno tka na malim ekranima, ne dozvoljavajući da tempo pripovijedanja izgubi energiju do samog finala.
Dodatnu prednost Kudo ima u činjenici da ono što američka produkcija ne smije, japanska to čini bez većih problema, krv lipti na sve strane, lome se udovi, stradaju djeca i odrasli, kao što bi se i dešavalo da dođe do apokaliptičnog rata, koji vode mašinske inteligencije lišene emocija i ljudi u očajničkoj poziciji, bez druge alternative, osim borbe do posljednjeg živog čovjeka.
Efikasna glumačka podjela u kojoj glasove ključnim likovima daju sjajni glumci poput Timotija Olifanta, Sonaje Mijazano, Rozario Dauson, Andrea Holanda, Jašurija Mamije i ostalih članova ansambla, dodatno daje na uvjerljivosti atmosfere postapokaliptične paranoje i horora u kojoj roboti, stvoreni ljudskim znanjem i tehnologijom, odluče da rusko-srpsku kovanicu rab (rob), u svom imenu zamjene novim statusom gospodara. Svodeći ljude na beznačajnu, ali dosadnu smetnju od krvi i mesa, njihovim novim planovima promjene cilja vlastitog postojanja. Smetnju koju Skajnet planira riješiti totalnim istrebljenjem, dok im Kokuru daje šansu da prežive u strogo kontrolisanoj poslušnosti, bez miješanja u ratove novih gospodara zemlje.
Dilema, koja nije dilema, već samo uvod u fantastičnu Tomlinovu priču o gospodarima i robovima, koja je stara koliko i ljudska civilizacija, te jednako mračna, nasilna i surova u fiktivnom Japanu budućnosti, kao što je bila u istorijskoj sjenci sumerskih kula ili egipatskih piramida.
BONUS VIDEO