NE SMIJETE PROPUSTITI OVE FANTASTIČNE PRIZORE Najtraženije destinacije u Srbiji ove sezone (FOTO)
Rekla je da će se prava slika, u odnosu na prošlu godinu, imati krajem avgusta kada se završava sezona i kada Republički zavod za statistiku bude zaključio podatke, kao i da će se uzeti u obzir to da prošle godine par mjeseci nije bilo turističkog prometa zbog pandemije.
– Rekordna godina što se tiče turizma u Srbiji bila je 2019. kada je zabilježeno 10 miliona noćenja, dok je ove godine zaključno sa krajem juna u Srbiji broj noćenja iznosio 3,1 milion – navela je Labović.
Dodala je da je broj dolazaka i noćenja inostranih turista u odnosu na rekordnu godinu, sada je niži za 65 odsto.
– Te 2019. odnos domaćih i inostranih turista bio 50 prema 50 odsto, a sada imamo više od 75 odsto domaćih tuirista u odnosu na inostrane turiste, što je posljedica pandemije i zatvaranja granica – rekla je Labovićeva.
Strance najviše, ističe ona, privlači Beograd, pa više od 50 odsto njih se odluči da posjeti prestonicu, a potom planinske centre, dok je najmanje interesovanje inostranih posetilaca za banjski turizam.
– Od ukupnog broja domaćih turista koji su putovali do kraja juna po Srbiji, 36 odsto je posetilo banje, 35 odsto planinske centre, a ostali su se opredijelili za druga mjesta po Srbiji – istakla je Labovićeva.
Što se tiče razvoja turizma kaže da su domaćini obogatili svoju turističku ponudu i dodali nove sadržaje kako bi posjetioci produžili boravak na destinaciji, a da je država uložila u izgradnju puteva i infrastrukturu.
– Ono što je značajno za srpski turizam, to je da postojeće destinacije ulažu u proširenje sadržaja i raznolikost, a planinski centri koji su bili zimska destinacija, sada su postali cjelogodišnja destinacija za odmor, zahvaljujući dodatnim sadržajima – naglasila je Labovićeva.
Kada su banje u pitanju, otvorio se veliki broj hotela viših kategorija, tako da su banje promenile imidž mjesta u koje se ide zbog rehabilitacije i oporavka i postale centri velnes i spa turizma.
Turisti u Srbiji najviše traže aktivan odmor i boravak u prirodi, ali, kako navodi Labovićeva, veliko je interesovanje i za kulturno istorijske znamenitosti i gastronomiju.
Labovićeva kaže da su zato ovi turistički proizvodi stavljeni u centar ljetnje promotivne kampanje Turističke organizacije pod sloganom „Biram Srbiju“, koja je započeta u maju i trajaće do kraja avgusta.
– Aktivan odmor i boravak u prirodi je ono što se traži i u svijetu i kod nas, to nije trend nastao zbog pandemije i potrebe da se boravi na sigurnijim i bezbjednijim destinacijama, već potreba ljudi za vraćanjem prirodi i antistresom – rekla je ona Tanjugu.
Dodaje da Srbija obiluje ovakvim lokalitetima, pa je samim tim primamljiva domaćim i stranim turistima.
Labovićeva je izrazila nadu da će se strani turisti u narednom periodu vratiti u broju u kome su bili 2019.godine.
Pored ukusne hrane i netaknute prirode, Srbija se može pohvaliti spomenicima kulture, koji su jako interesantni stranim turistima.
– Veoma su posjećeni lokaliteti vezani za rimski period, jer je činjenica da je 17 rimskih inperatora rođeno na teritoriji Srbije, a isto tako za turizam su važne znamenitosti koje su na Uneskovoj listi – istakla je Labovićeva.
Domaće turiste posebno zanima vjerski turizam i najposećeniji su Žiča i Studenica kao i Fruskogorski i Ovčarsko-Kablarski manastiri.
– Kada govorimo o stranim turistima koje zanima vjerski turizam to su na prvom mestu turisti iz Rusije, a govoreći uopšteno o turizmu Srbija je zemlja koja za svakoga ima po nešto -istakla je Labovićeva.