Gradski prevoz je jedna od gorućih tema u Banjaluci. Ne postoji austobusko stajalište na kojem možete da zastanete ni sekund, a da se neko ne žali na neredovnost linija.
Nezadovoljstvo građana, pogotovo dolaskom hladnih dana, je kulminiralo.
https://aloonline.ba/vijesti/prije-do-hrvatske-nego-do-starcevice-gradski-prevoz-rak-rana-banjaluke/
Međutim, postavlja se pitanje da li se građani žale samo međusobno, ili se odvaže, pa prigovore dostave na prave adrese.
"Za prvih 11 mjeseci 2025. godine, saobraćajnim inspektorima je dostavljeno 14 predstavki građana koje se odnose na prevoznike koji obavljaju prevoz putnika na gradskim i prigradskim linijama na području grada. Pored predstavki dostavljenih putem elektronske pošte i prijemne kancelarije, saobraćajni inspektori su putem telefona zaprimili oko 20 prijava. Zbog nepridržavanja reda vožnje u 2025. godine tri puta je kažnjen prevoznik „Bočac turs" d.o.o. Banja Luka. Dva puta je nepravilnost utvrđena na gradskoj liniji broj osam Autobuska stanica – Podgora i jednom na prigradskoj liniji Banja Luka – Bronzani Majdan. Za neuredno održavanje reda vožnje prekršajni nalog za pravno lice iznosi 700.00 KM i za odgovorno lice 100.00 KM", naveli su u Gradskoj upravi za AloOnline.ba.
Saobraćajni inspektori, kako dodaju, svakodnevno kontrolišu prevoznike koje obavljaju prevoz na gradskim i prigradskim linijama na području grada.
"Za 11 mjeseci 2025. godine izvršeno je ukupno 257 kontrola održavanja reda vožnje na pomenutim linijama, od čega je u 54 slučaja utvrđena nepravilnost. Utvrđene nepravilnosti su nastale uglavnom zbog objektivnih okolnosti na koje prevoznik ne može da utiče, odnosno neuredno održavanje red vožnje (kašnjenje i ispuštanje polazaka) nastalo zbog saobraćajnih gužvi, koji su posebno izražene u jutarnjem i popodnevnim časovima", navode u Gradskoj upravi.
Kako dodaju, prevoznik neće biti kažnjen ukoliko ne poštuje red vožnje ako su razlozi nastali zbog objektivnih okolnosti na koje prevoznik ne može da utiče, odnosno ako neuredno održava red vožnje - kašnjenje i ispuštanje polazaka, kašnjenje usljed radova na puta, saobraćajni zastoji, koji su posebno izraženi u jutarnjim i popodnevnim časovima, te saobraćajne nezgode, te regulisanja saobraćaja zbog održavanja raznih manifestacija i tekućeg održavanja saobraćajnica u gradu.
"Građani se mogu žaliti putem telefona na broj 051/244-547, a predstavke u pisanoj formi mogu predati putem pošte ili dostaviti u prijemnoj kancelariji (soba 16) Gradske uprave Grada Banje Luke. Takođe, prijave se mogu slati i putem mejla Odjeljenju za inspekcijske poslove inspekcija@banjaluka.rs.ba ili putem Kancelarije za građane gradjani@banjaluka.rs.ba", kažu u Gradu.