SRPSKI TRGOVCI OVO SVAKODNEVNO RADE To je strogo zabranjeno u njemačkim supermarketima
Za mnoge je supermarket svakodnevno mjesto za kupovinu. Ako kupite više nego što ste planirali, neki proizvodi mogu završiti u vašoj torbi ili rancu. Prilikom plaćanja na kasi često se postavljaju pitanja: Da li kasiri mogu da pregledaju torbe kupaca? Koja pravila važe za kasire i šta je zakonski dozvoljeno?
Da li kasiri mogu da zavire u vašu torbu? Kupci supermarketa treba da znaju svoja prava
Odgovor je jasan: ne – osim ako postoji konkretna sumnja na krađu. To znači da kasiri ne mogu nasumično provjeravati torbe, što se ponekad ipak dešava u mnogim radnjama.
Pregled torbe ili ranca zakonski se smatra nedopustivim zadiranjem u lična prava. Ako se od kupaca traži da otvore torbu na kasi ili pri izlasku iz supermarketa, treba naglasiti da to nije dozvoljeno, navode u Savjetovalištu za potrošače.
Ako osoblje ipak insistira, preporučljivo je pristati na pregled, ali zatim uložiti žalbu direktno upravi.
Ipak, budite oprezni: trgovci i uprave radnji imaju pravo da diktiraju kupcima kako će se roba nositi unutar objekta u skladu s pravilima ponašanja.
Opšte odlaganje proizvoda u torbu ili ranac može se smatrati kršenjem pravila ponašanja. Ukoliko ovakva pravila postoje, ona moraju biti jasno istaknuta, prenosi dpa.
Provjere torbi u supermarketima – U kojim situacijama kasiri mogu da intervenišu?
U određenim situacijama, međutim, kasiri ili obezbjeđenje mogu da izvrše provjeru torbe. Ovo je dozvoljeno samo ako je lopov zaista uhvaćen na djelu, objašnjava “rechtsanwalt.com”. To znači da osoblje mora direktno primjetiti kako dotična osoba stavlja predmet u torbu.
U takvim slučajevima, osoblje i unutrašnji detektivi takođe mogu zabilježiti lične podatke osumnjičenog. Osoba može biti zadržana do dolaska policije, ali samo policija ima pravo da izvrši pregled torbe, navodi se.
Ako nema stvarne krađe, kasiri ne mogu da zadržavaju ljude bez valjanog razloga. U takvim slučajevima oštećeni kupci imaju pravo da podnesu krivičnu prijavu policiji, navode u Savjetovalištu za potrošače.
Granice intervencije u slučaju „neprimjerenog ponašanja“
Kasiri mogu izdati zabranu ulaska u radnju ako se neko ponaša neprimjereno, recimo vrijeđa ili uznemirava osoblje ili druge kupce. Ipak, zabrana ulaska u prodavnicu ne može se izdati bez valjanog razloga, ističu njemački mediji.
Ako kupci jednostavno ne žele pregled torbe, to nije dovoljan razlog za zabranu. Ako je kupcima zabranjen ulazak u prodavnicu jer odbijaju da pokažu svoju torbu, vlasnik radnje postupio bi protivzakonito, smatraju u savjetovalištu za potrošače, piše Fenix-magazin.
BONUS VIDEO: